Az érdemi munka 1998-ban kezdődött. Először a franciák szálltak ki a fejlesztésekből, mert saját úton folytatták a munkát, melynek eredménye a VBCI lett. A munka folytatódott a britek és a németek részvételével. Fél év múlva a németek bemutattak egy 6X6-os mintadarabot, 1999-ben 600 db legyártására kapott megrendelést a müncheni Artec cég, amelynek ezt 2005-ig teljesítenie kellett. Az első 8X8-as mintadarabot 2001-ben mutatták be. Hollandia is bejelentette az igényét a járműre, 200 db-ot rendelt. A jármű megkapta a Boxer nevet. 2003-ban Nagy-Britannia is kihátrált a Boxer programmból. A németek egyedül folytatták a fejlesztéseket, amelyeket siker koronázott: a német parlament döntése szerint 2006 decemberében 272 járművet rendeltek. 2008–as és 2009-es csapattesztek után megérkezett a Boxer a csapatokhoz.
A jármű moduláris felépítésű, ami azt jelenti, hogy van egy bázis jármű, amelyre a Boxer esetében 11 fajta modul rakható feladattól függően. A vezető a jármű jobb oldalán ül, a vezetésben segítségére van nappal a három periszkóp, éjjel pedig a beépített éjjellátó készülék. A jármű rendelkezik belső automata tűzoltó rendszerrel is. A modulok egy óra alatt felszerelhetőek, mindegyik el van látva, sugár, vegyi és biológiai támadás elleni védelemmel. A járművet úgy fejlesztették ki, hogy C-130-as szállítógéppel szállítani lehessen. A Boxerben utazók is biztonságban érezhetik magukat, új fajta AMAP moduláris páncélzattal van ellátva. A Páncélzat 3 részből tevődik össze. Van a páncél lap, erre ráragasztva és rápréselve egy kevlár-aramid réteg, majd egy külső páncél réteg.
A páncélzata állítólag kibír egy 155 mm-es tüzérségi találatot vagy az Irakban és Afganisztánban használt házi robbanószerkezeteknek is ellenáll. Egy teszt szerint kibír 8 kg TNT robbanását is? A páncélozott gyalogsági szállító változat, 10 teljes fegyverzetű gyalogos szállítására alkalmas. A fegyverzete egy H&K 40 mm, a járműből vezérelhető gránátvetőből valamint egy Nato szabványú tetszőleges géppuskából áll. A modul rendelkezik a legkorszerűbb katonai kommunikációs eszközökkel. A következő modul a szanitéc változat, ez 3 fekvő vagy 7 ülő sebesültet szállíthat. Fel van szerelve a legfontosabb orvosi eszközökkel. A következő a parancsnoki változat, ebben a stratégiai tervezéshez és a csapatok irányításához szükséges eszközök találhatóak. A Boxer legújabb modulrendszere a támogató feladatokat ellátó modul, ezt 2010-ben mutatták be. A fegyverzete áll egy toronyból irányított 30x173 mm-es ágyúból. A fegyvernek 600 lövés per perc a teljesítménye, a hatásos lőtávolsága 3000 m. A földi célok megsemmisítése mellett képes légi célok megsemmisítésére is. A jármű meghajtásáról egy MTU 8V 199 nevű nyolchengeres turbó dízel motor gondoskodik, a teljesítménye 530 KW és a motor 710 lóerős. A jármű hossza 7,93m, a szélessége 2,99m, a magassága 2,37m. A súlya üresen 25 t. A harci tömege 33t. A kerekek hidropneumatikus felfüggesztésűek. A legnagyobb sebessége úton 103 km/h. A hatótávolsága szintén úton 1050 km. A lejtőmászó képessége 60%, oldalazva 30%. Az első szállítmány most érkezett ki a csapatokhoz Afganisztánba. Kíváncsian várjuk, hogy hogyan szerepel a Bundeswehr legújabb szállító járműve éles helyzetben.
Borsodi Gergely - Jövőnk.info