forradalom2006.gportal.hu
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Elfelejtettem a jelszt
 
Men
 
Magyar Ima

Magyarok Nagyasszonya knyrgj rettnk!

Tged krnk Magyarok Nagyasszonya,
mint Anynkat!
Ne hagyd elveszni meggytrt haznkat.
Fordtsd felnk knnyes tekinteted,
mutasd meg szmunkra Szepltelen Szved.
Hevtse t szvnket Szeretetlngod,
hogy megtrjen nemzeted,
kvessen Orszgod!

men.

 
Hrek-rendszeresen frisstve
Hrek-rendszeresen frisstve : "Aki becsapta az egsz vilgot" – j honlap foglalkozik Elie Wiesel szlhmossgaival (2010.08.04.)

"Aki becsapta az egsz vilgot" – j honlap foglalkozik Elie Wiesel szlhmossgaival (2010.08.04.)

  2010.08.04. 11:47


A Nobel-bkedjas Elie Wieselt „a vilg leghresebb holokauszt-tlljnek” nevezik, s ennek megfelelen brhov is megy szerte a nagyvilgban, jult tisztelettel fogadjk. Wiesel csupn a beszdeirt s a fellpseirt tbb szzezer dollros honorriumhoz jut vente (egy-egy alkalommal akr 25,000 dollrt is bespr, gy aztn jvedelme taln az egymillit is megkzelti), ezen kvl pedig egy tekintlyes, mindamellett nem tlsgosan megerltet professzori llst is betlt a Bostoni Egyetemen – hat szmjegy fizetsrt. Ugyanakkor Elie Wieselt soha nem krte meg senki arra, hogy bizonytsa be: valban az a szemly, akinek mondja magt. 


A szlhmos a Parlamentben - Balog Zoltnk jvoltbl

Az Elie Wieselrl szl knyvekben s cikkekben a szerzk rendre elsiklanak a rszletek fltt, s pusztn rzelmes eszmefuttatsokkal traktljk olvasikat a holokausztrl, az embersgrl s a gylletrl. Anita Epstein, a Jewish Daily Forward cm folyirat ez vi jnius 9-i szmban megjelent Mirt nem tudok megbocstani Nmetorszgnak? cm esszjnek felvezet mondata egy Wieseltl szrmaz, igen csak jellemz mondat. me:

“Nem tudok, s nem is akarok megbocstani gyerekgyilkosoknak; arra krem az Istent, se bocssson meg.”1

- Elie Wiesel 

Epsteinre nyilvnvalan erteljesen hatott Wiesel gondolkodsmdja, melynek lnyege, hogy a holokauszt-legenda fenntartsval bren kell tartani a gylletet a nmetekkel szemben, akik kisgyermekeket gyilkoltak. me egy msik, Elie Wieseltl szrmaz nevezetes idzet:
“Minden egyes zsidnak, valahol a lelke legmlyn, bren kell tartania a gylletet – a kemny, frfias gylletet – minden irnt, ami nmet, minden irnt, amit a nmetek megtestestenek. Ha mskppen cselekednnk, az a halottaink elrulsval lenne egyenl.” 

Elie Wiesel valjban Isten helybe kpzeli magt. Az embereket alaposan rszedtk: milliknak beszltk be, hogy gy tekintsenek r, mint az Isten legnagyszerbb teremtmnyre, olyasvalakire, aki a vilgi dolgok fltt ll, olyasvalakire, aki kpes megtlni az egsz emberisget, st, nem csupn kpes erre, hanem el is nyerte a jogot az tlkezsre. Ami pedig ezt a jogot megszerezte neki, az nem ms, mint az szenvedse abban az egy esztendben, amikor a koncentrcis tborok foglya volt, valamint „lenygz rsai”, amelyekben elmesli mindazt, amit lltlag tlt. 

De hogy Elie Wiesel valban az auschwitzi „halltbor”, illetve a buchenwaldi munkatbor foglya volt 1944-45-ben, arra nzve csupn a New York Times rsai, valamint Elie agyonreklmozott knyvei szolglnak bizonytkul. Leghresebb mve az jszaka, melyet 1955-ben Buenos Airesben jelentetett meg. nmagban is rdekes a trtnet, azonban most fordtsuk figyelmnket a New York Times lapszmai alapjn sszelltott rdekes kronolgira, melyekbl szmos kvetkeztetst levonhatunk Wiesel hatalmasra gyarapod vagyonnak eredetvel kapcsolatban: 

1945. mjus 6-n a New York Times kzztette az immr kzismertt vlt fnykpet Tlzsfolt hlhelyek a buchenwaldi fogolytborban alrssal. Ekkor mg a lap nem nevezett meg senkit a kpen lthat szemlyek kzl. 


1983 oktberben a fott ismtelten kzztettk a New York Times jelents pldnyszmban megjelen vasrnapi magazinjban, az albbi kpalrssal: “1945. prilis 11-n amerikai csapatok felszabadtjk a koncentrcis tbort, a tllk kztt ott van Elie Wiesel, aki a ksbbiek folyamn felismerte nmagt a fot kzepn, trsai kztt.”2 (Wiesel azt lltja, ezen a megvgott kpen a fels sorban az utols helyen, a fot szln van.) 

Wiesel korbban sohasem mondta, hogy ezen a fnykpfelvtelen is szerepel. Ezen kvl pedig a kpen lthat lltlagos Elie aligha lehet egy 16 esztends fi (mrpedig akkoriban Elie annyi ids volt), s nem is hasonlt a rla deportlsa eltt ksztett egyetlen fotra sem. Azonban a New York Times vasrnapi magazinjnak cikkben a kvetkez mondatot olvassuk: „Neve gyakran felmerl a Nobel-dj lehetsges vromnyosai kztt, amelyet megkaphat a bkrt vgzett tevkenysge vagy ri munkssgnak jutalmaknt is.” lhetnk a gyanperrel, hogy Wiesel npszerstse egy nagyszabs kampny keretben zajlott. A cl pedig nem volt ms, mint hogy megkaphassa a Nobel-djat. 

David O’Connell “Elie Wiesel s a katolikusok” cm cikkben3 ki is mondta: a New York Times meghamistotta a trtnelmet, amikor azt lltotta, hogy a nevezetes fnykpfelvtelen Wiesel lthat, aki korbban vtizedeken t azt hangoztatta, hogy prilis 16-n - teht azon a napon, amikor a fot kszlt - a lger krhzban tartzkodott. 

1986. oktber 14-n bejelentik, hogy Elie Wieselnek tltk a Nobel-bkedjat. 

1986. november 2-n a New York Times ismtelten kzzteszi a buchenwaldi foglyokrl kszlt hres, alaposan megkurttott fnykpfelvtelt, az albbi kpalrssal: „ Elie Wiesel, a Nobel-bkedj kitntetettje, (a fels sor jobb szln) a buchenwaldi koncentrcis tborban 1945 prilisban, amikor a lgert felszabadtottk az amerikai csapatok.”4
1987. janur 4-n a New York Times tvesen rja, hogy Wieselt a hbor alatt „kiszabadtottk Auschwitzbl”.5

1988. janur 18-n a New York Times megemlkezik Wieselnek Auschwitzban akkoriban tett ltogatsrl: “Mr. Wiesel Auschwitzban raboskodott, s tanja volt ott apja s egyik nvre hallnak”.6 Azonban Wiesel sajt beszmolja szerint (dokumentumokkal persze nem tmasztotta al lltsait) az apja Buchenwaldban hunyt el (betegsgben – a szerkeszt megj.). Termszetesen a New York Times pontosan tisztban van azzal, hogy Auschwitz a „kulcssz”, amit az olvask azon nyomban az n. holokauszthoz ktnek. Buchenwald neve kevsb cseng ismersen. 

1987. jnius 3-n a Chicago Tribune egy fott kzlt Wieselrl, amelyen hsnk kt msik frfi trsasgban az alaposan felnagytott nevezetes fot eltt ll, s arra a szemlyre mutat, aki lltlag sajt maga. A kpalrs a kvetkez: “A Nobel-bkedjas Elie Wiesel egy sajt magrl kszlt fnykpre mutat, amelyet egy nmet katona ksztett az auschwitzi koncentrcis tborban 1945-ban. A fot a Franciaorszgban tallhat Lyoni Holokauszt Emlkmzeum gyjtemnynek rsze.”7

1995. prilis 21-n Wiesel a nmet Die Zeit cm hetilapnak nyilatkozva azt mondta, hogy az elhreslt kpet a tbor felszabadulsnak msnapjn ksztettk, vagyis prilis 12-n, nem pedig prilis 11-n, mint korbban azt mondogatta. (Valjban prilis 16-n szletett a felvtel.) Wiesel az albbi kijelentst tette: “A fott a lger felszabadulsnak msnapjn egy amerikai katona ksztette a buchenwaldi gyerektborban. A kp idsebb embereket mutat. Azonban ezek az idsebbnek ltsz foglyok valjban 15 s 16 vesek voltak, akrcsak n.”8

Sokat lehetne mg meslni a kp trtnetrl, azonban legyen elg ennyi. 

A Wiesel lltsait cfol bizonytkok:

2009 mrciusban egy magyar zsidnak, Grner Miklsnak Wiesel szlhmoskodsait taglal cikke megjelent az interneten, mgpedig Henry Makow weboldaln9, aki egy magyar hrportlrl vette t az rst (azaz tlnk, lsd a lenti kapcsoldkat - a szerk.).10 Termszetesen a cikk megjelense a mdiban semmifle visszhangot nem keltett, noha Grner Auschwitzbl, illetve Buchenwaldbl szrmaz dokumentumokkal tmasztotta al lltsait, belertve azokat az iratokat, amelyek ktsgtelenl bizonytjk, hogy maga mindkt lgerben raboskodott. 2003 janurjban Grner svdorszgi otthonbl kiadott egy „a vilghoz intzett sajtkzlemnyt”, amely az albbiakat tartalmazta: 

“A-7713 szm, Elie Wiesel nev fogoly sohasem ltezett, s az az ember, aki „Elie Wieselnek” adja ki magt, s azt lltja, hogy a lgerben az A-7713-as szmot kapta, jl tudja, hogy ez a szm valaki ms volt, teht az illet a legrosszabb fajtbl val szlhmos. Fenti lltsaimat n, Nikolaus Grner, egykori A-11104-as szm fogoly, bizonytkokkal tudom altmasztani.”11 

2006-os sajtkzlemnyben Grner az albbi megllaptsokat tette: “Felelssgem teljes tudatban kijelentem, hogy az 1986-ban Nobel-bkedjjal kitntetett ‘Elie Wiesel’ elrabolta Lazar Wiesel A-7713-as fogoly szemlyazonossgt, aki 1913-ban Magyarorszgon, Mramarosszigeten szletett. Azt is kijelentem, hogy Auschwitz s Buchenwald archvumaiban semmifle olyan dokumentum nem ltezik, amellyel bizonytani lehetne, hogy az A-7713-as szmon ‘Elie,’ nev szemlyt valaha is fogolyknt regisztrltak volna brmelyik nmet koncentrcis tborban.”12

Grner meglehetsen egyrtelm s meggyz bizonytkokat hoz fel lltsai altmasztsra, melyek egybknt megszerkesztett formban megtallhatk Carlo Mattogno-nak az Inconvenient History Revisionist Blogon ez v februr 24-n, illetve mrcius 26-n nyilvnossgra hozott kt tanulmnyban13. Az egyik fontos informci, ami a kt rsbl kiderl, hogy Elie Wiesel 1928. szeptember 30-n szletett. A msik pedig, hogy az A-7713-as azonost szmot Auschwitzban mjus 24-n adtk ki (1944-ben), csakhogy Elie Wiesel jszaka cm knyvben azt rja, hogy mjus 28-a utn deportltk t „Sighet”-rl (Mramaros), st, az is lehetsges, hogy csak jnius 3-t kveten.

A legmegsemmistbb rv azonban szmomra az Auschwitzi Emlkmzeum archvumbl szrmaz nyilvntart lapok s ms hivatalos dokumentumok, amelyek alapjn vilgosan kitnik, hogy az 1913. szeptember 4-n szletett Lazar Wiesel azonostsi szma (amelyet a karjra is tetovltak), A-7713, testvre, Abraham pedig, aki 1900. oktber 10-n ltta meg a napvilgot, az A-7712-es szmot kapta Auschwitzban.

Wiesel viszont azt lltotta, hogy az A-7712-es szmon az apjt, Slomt regisztrltk, akivel egytt volt a lgerben. Azonban a dokumentumok nem igazoljk Wieselnek az apjval kapcsolatos beszmolit. Mint ahogyan kt nvrrl sem ll rendelkezsre dokumentum. lltlag mindkt nvre tllte az auschwitzi „halltbort”. 

De ha Wiesel buchenwaldi tartzkodst vesszk grcs al, akkor is hasonl ellentmondsokba tkznk. Elie Wieselnek, mint az ”auschwitzi s buchenwaldi tborok tlljnek” lltsait immr egyrtelm bizonytkok sokasga cfolja, melyeket meg lehet szemllni s tanulmnyozni lehet egy jonnan ltrehozott honlapon: www.eliewieseltattoo.com 

Perge Ott – Carolyn Yeager nyomn (kuruc.info)
Lbjegyzetek
[1] Jewish Daily Forward, 2010. jnius 9. http://forward.com/articles/128652/
[2] Samuel G. Freedman, “Bearing Witness: The Life and Work of Elie Wiesel,” NYT, 1983. okt. 23. 
[3] “Elie Wiesel and the Catholics,” Culture Wars, 2004. november
[4] Martin Suskind, “A Voice from Bonn: History Cannot be Shrugged Off,” NYT, 2 1986. november 2. 
[5] “A Survivor’s Prize,” NYT, 1987. janur 4. 
[6] “Wiesel and Walesa Visit Auschwitz,” NYT, 1988. janur 18. 
[7] “Elie Wiesel and the Catholics,” ugyanott
[8] “1945 und Heute: Holocaust,” Die Zeit, 1995. prilis 21. 
[9] http://www.henrymakow.com/translated_from_the_hungarian.html
[10] http://kuruc.info/r/6/36390/
[11] Nikolaus Grner, Stolen Identity, Stockholm, 2005-2006.
[12] Grner, ugyanott
[13] Carlo Mattogno, ”Elie Wiesel: ‘The Most Authoritative Living Witness’ of The Shoah?” 
http://www.revblog.codoh.com/2010/02/elie-wiesel-the-most-authoritative-living-witness-of-the-shoah/; 
”Elie Wiesel: New Documents” http://www.revblog.codoh.com/2010/03/elie-wiesel-new-documents/

 
magyar

 
pontos id
 
Statisztika
Induls: 2006-11-15
 
Naptr
2025. Oktber
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
G-Mail
Felhasznlnv:
Jelsz:
  SgSg

j postafik regisztrcija
 

Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!