forradalom2006.gportal.hu
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Elfelejtettem a jelszt
 
Men
 
Magyar Ima

Magyarok Nagyasszonya knyrgj rettnk!

Tged krnk Magyarok Nagyasszonya,
mint Anynkat!
Ne hagyd elveszni meggytrt haznkat.
Fordtsd felnk knnyes tekinteted,
mutasd meg szmunkra Szepltelen Szved.
Hevtse t szvnket Szeretetlngod,
hogy megtrjen nemzeted,
kvessen Orszgod!

men.

 
Hrek-rendszeresen frisstve
Hrek-rendszeresen frisstve : Polaris 2 - Az egyetlen magyar bvrhaj (2010.07.06.)

Polaris 2 - Az egyetlen magyar bvrhaj (2010.07.06.)

  2010.07.06. 16:11


 

Elksrtk e hnyatott sors bvrhajt remlhetleg utols eltti szrazfldi tjra, mostani – s szintn remlhetleg az utols - ideiglenes llomshelyre, ahol majd karbantartsa befejezdik.

 

Azrt az utols eltti, mert mindannyiunk remnye szerint innen az utols szrazfldi tja mr a vzhez vezet majd. Ott az igazi helye.

Nem mindennapi ltvnyossgnak lehettek szemtani jlius 1-n cstrtkn az M0-s s M1-es utakon autzk s mg nhny rintett telepls laki. Magyarorszg egyetlen - jelenleg - ltez s hadi clra plt bvrhajja a Polaris 2 tra kelt s a fl orszgot tutazva szraz-dokkba rkezett - mg vizet sem ltott kzben. Mindez akr egy rvid hrads is lehetne az orszgos sajtban, de hogy nem lett az, annak szmos oka van...

A bvrhaj eredetileg a Dunai Flottilla szmra kszlt - volna. Ennek trtnete egy msik hossz cikket ignyelne, gy a terjedelem okn nem trnk ki erre, de annyit megjegyezhetnk, hogy ez is - mint sok ms -, a hazarul judeobolsevik spredk aknamunkja kvetkeztben hisult meg s csak a csodnak ksznheten nem kerlt elktyavetylsre a bvrhaj. Csodt emltettnk, de ez a csoda valjban a civil elszntsgot, a kitartst, a hazafias szellemet, a minden csapdavetsen s rmnyon keresztlgzol akaratot, a szmtalan kellemetlensg s szenveds vllalst jelenti – s hogy ezen kvl mg mi mindent, arrl csak Forintos Gyula, a haj tervezje, megptje s tulajdonosa tudhat. Csupn a haj szrazon tartsa is rengeteg gonddal, nem kevs anyagi rfordtssal s nem utols sorban emberi rossz szndkkal szembeni harccal jr egytt. Ennek ksznhet, hogy a bvrhaj mr tbb alkalommal knyszerlt 'kltzsre', amelyrl nem tlzs kijelenteni, hogy egy kisebb hadmvelet megvvsval jr logisztikai feladatot jelent.

Az “risbbi” karcs, 20 mter hossz. Slya gy res llapotban 16,5 tonna, de felszerelve, feltltve 24 tonna. Merlsi mlysge – a mveleti mlysg – 150 mter, ktszeres szorzval. Ez azt jelenti, hogy nagyjbl 300 mterig kpes kibrni a vz nyomst.

Egy ekkora jrm szlltsa, mozgatsa se nem egyszer, se nem olcs mulatsg, br az ptsi s karbantartsi kltsgekhez kpest eltrplnek ezek az sszegek.

A szllts jl felkszlt sszehangoltan mkd emberek kzs munkjt s nem klnben pontos szervezst ignyel.

Br a feladat gy elmondva egyszernek tnik: "odamegynk, feltesszk, elszlltjuk, letesszk", s ksz.

m mint mindig, gy ebben az esetben is, az elmletet s a gyakorlatot mrfldek vlasztjk el egymstl.

Korn reggelre megbeszlt idpontban tallkoztunk, szksg volt egy megfelel mret trler-re, egy kisebb s egy nagyobb kamionra, kt darura. Mivel a telephelyre a szllt kamionnal nem lehetett bemenni, ezrt a kisebb kamion feladata “csak” annyi volt, hogy a telephelyre be- s kihzza a trler-t, a msik, nagyobb kamion vgezte a szlltst.

Ez a kisebb hadmvelet pldul mr az indulsnl fladta a leckt minden rsztvevnek, mivel az aclcpa tmege resen is meghaladja a 16 tonnt – s hossza 20 mter -, ennek kvetkeztben a trlerre emelt szlltmny vontat jrmvestl 40 tonnt tett ki.

Elszr a darus kocsik, majd a trler ment be a kapun. Miutn a darus kocsik elhelyezkedtek egy elg szk helyen a haj egyik oldala kzelben, megkezddhetett a hevederek felhelyezse a hajtest alkalmas pontjaira. Majd a kt darus kocsi sszehangolt munkval lassan emelni kezdte a hajtestet.

Ezalatt a a kamionnak is pozciba kellett llni, azaz oly mdon kellett a hajtest el tolatnia, hogy amikor az mr a levegben van, a trlert al lehessen cssztatni. m nemcsak a darus kocsik knyszerltek szk helyen mozogni, a kamion sem volt jobb helyzetben, ezrt tbbszri nekifutssal tudott csak megfelel helyzetbe llni, majd a bvrhaj al tolatni. A haj pontos elhelyezse a trleren, a leglnyegesebb - s nem is egyszer feladat, hiszen ez a biztonsgos szllts s rgzts alapfelttele. A levegben lv hajtest helyzete csak kis mrtkben igazthat, ezt a feladatot a trler pontos elhelyezsvel kell megoldani. Amikor vgl sikerrel megoldottk a stabil trler-re lltst, kvetkezhetett a rakomny rgztse. Valamint tbbi szksges elem darus remelse a szllt felletre, majd ezeket szintn rgzteni kellett.

Amikor tbb rai munkval az aclcpa vgre szlltsra kszen llt, egy nem vrt esemny neheztette az elindulst. A megrakott kamion a laza talajon megsllyedt s nerejbl kptelen volt kimozdulni helyzetbl. Az addig helyet biztost stermel gazdasg sok lers John Deere traktora pfgtt oda segtsgl, ami – mint kiderlt - mg csak az els akadly lekzdst jelentette.

Mindenki felllegzett. Megindult a hatalmas szlltmny, azonban nhny mter megttele utn a jelenet megismtldtt.

A traktor vissza, s ismt ktlvgre kerlt a kamion. Remnykedtnk, hogy az aszfaltos rszig sikerl kivontatni, mert onnan mr knnyen ki tud menni a kapun. m ez megint csak az elmlet volt.

Mert br bejnni knnyebben ment, a kapu mgis komoly akadlly vlt. Nem lehetett csak egyszeren rfordulni, s kihajtani rajta. Szknek bizonyult az v. Sebaj! Majd egy Y tolats segt, – gondoltuk naivan. Azonban ez a mvelet is majd flrs volt. Mivel a talaj ismt ott marasztalta a szlltmnyt.

A kapun trtn kiforduls jabb egy rs tanakodst, prblkozst, tletelst ignyelt s mg hol volt akkor a futakra trtn kijuts, no s legfkppen a megrkezs szntfldeken s az erd srjn t a Magyar Nemzeti Arcvonal bnyi tborba!

J nhny gat kellett mg eltntetni, hisz a hajval a magassg is megntt. Radsul a keskeny t szle mentn mg rkok is voltak, gy azokat be kellett fedni, hogy a kamion a kifordulskor rhajthasson, anlkl hogy beszakadna.

Mikor ezt a mveletet is sikerrel befejeztk, megindult a konvoj visszafel, hogy kamiont vltson. Mire a keskeny, alacsony fkkal szeglyezett s meglehetsen burkolat hinyos ton sikerlt megtenni a visszautat, addigra olyan volt a haj, mintha direkt lombokkal lcztk volna.

Vgl a sikeres vontatcsert kveten, elindulhatott a szlltmny az ti clja fel.

Alig 4 rt vett ignybe az a bizonyos “odamegynk s feltesszk” mvelet.

Ell haladt a srga lmps ksr aut, mgtte a kamion, a menetet egy harmadik szemlyaut zrta.

Az autplyn halads okozott nmi forgalomlassulst Gyr irnyba a szlltmny mellett lelasst s fnykpez-kamerz autzk jvoltbl, de mivel ez egy rdekes sznfolt volt a szrke htkznap forgatagban, gy nem zavart senkit sem. A bnyi bevonuls elszr is a dbbenettel kezddtt, amely egybl kilt a vontatt vezet Pter arcra, amikor megltta mivel kell megkzdenie, pontosabban hol kell trngatni a monstrumot kilomtereken t. A Kisalfld elzleg rvzzel elrasztott s mostanra laza talajszerkezetv vlt szntfldi tjai, majd a sr erd alaposan fladta a leckt a sokat tapasztalt szakembernek. De az akarat diadala ezttal is gyzedelmeskedett. Ksznet s elismers illeti a gyri darusokat, hogy vllaltk a nem mindennapi feladatot s kt daruval kivonultak a Tbor terletre. Kln ksznettel s hlval tartozunk a gyri Tzoltknak, akik nagy teljestmny jrmvkkel, szaktudsukkal s bajtrsias hozzllsukkal lehetv tettk a bvrhaj bejutst az erdbe. s nem utols sorban ksznet azoknak a Bajtrsaknak, a Szkely-Magyar Nemzetrsg s a Nemzeti Ellenlls hazafiainak, akik az indulsnl munkaerejkkel hozzjrultak a mvelet sikerhez.

Br a konvoj lassan haladt, az t mgsem tartott annyi ideig, mint a “felpakols”.

Most is szk volt a hely a befordulshoz, br szerencsre itt legalbb nem kellett lekzdeni egy kaput. Nem, itt nhny kisebb ft kellett kivgni, illetve nhny gat lefrszelni. Ha mr a periszkp eddig srtetlenl megszta, maradjon is gy.

A talaj azonban itt is vendgmarasztalnak bizonyult. Ekkora teherrel bizony nem egyszer tolatni, fordulni, hamar elsllyedhet egy-egy kerk. A Kato azonban most pp akkora segtsg volt, mint az a bizonyos traktor az indulskor.

A daruk, miutn a hevedereket rgztettk, szpen billens mentesen egyszerre emeltk meg a hajt. A kamion s a trler most vgre felllegezhetett, kihajtva a teher all. A sofrnk nem klnben.

Most mr csak a haj leengedst kellett megoldani. Mivel a hts hajcsavar mlyebben van magnl a hajtestnl, ezrt egy megfelel gdrt is kellett sni szmra.

Miutn minden kszen llt lassan engedtk lefel a bvrhajt a kialaktott talapzatra, az emberek pedig kzben igaztottak a haj llsn, amikor szksges volt, s tartottk a leng testet a megfelel helyzetben, amg teljesen fldet rt.

Az egsz mvelet, melyet korbban az “odamegynk, felvesszk, elvisszk, letesszk” ngy rszes “egyszer” feladatknt jelltem rpke 10 rs elfoglaltsgot jelentett nem kevs embernek.

A Sarkcsillag nev aclcpa ilyen elzmnyek utn tallt j otthonra az Egysges Magyarorszg Mozgalom tmogatsval. Most ppen a Kzponti Tbor storoz helynek kells kzepn pihen s arra vr, hogy megkezddhessen a karbantartsa. A kltsgek elteremtse, az j krnyezet kialaktsa nem csak pnzt, idt s energit ignyel, de kitartst, s elszntsgot is, melyben eddig sem volt hiny. De megri! Hisz a Polaris 2. Magyarorszg egyetlen bvrhajja. A mostani szllts jl mutatja, hogy ha adott a hazafias sszefogs s ldozatvllals, nincs lekzdhetetlen akadly! Akcinkkal erre is fl kvntuk hvni minden magyar ember figyelmt.

Ez ”J mulatsg, frfi munka volt.”

Audie Rcz Era, Nyitrai Frigyes - Szabad Riport Tudst Iroda

 
magyar

 
pontos id
 
Statisztika
Induls: 2006-11-15
 
Naptr
2025. November
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
G-Mail
Felhasznlnv:
Jelsz:
  SgSg

j postafik regisztrcija
 

Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség